//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/240_F_321199218_OcqLdXUQP0Jn1vk2MkcNhmPjapdJjw0y.jpg

La nostra història

L’associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC) som una entitat sense ànim de lucre formada per professionals de diverses nacionalitats experts en l’àmbit d’estrangeria i el món laboral.

Des de la nostra fundació l’any 1993, treballem de forma conjunta amb el sindicat Unió General de Treballadors de Catalunya (UGT) per aconseguir la plena integració social, laboral i política de les persones immigrades. Les nostres accions es porten a terme amb la perspectiva de contribuir en la construcció d’una societat cada vegada més diversa, on es respectin les diferències individuals i culturals en el marc de valors democràtics, i amb una sensibilitat especial pel respecte dels drets dels treballadors i les treballadores, amb independència del seu origen.

//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/25-aniversari-AMIC-UGT.jpg

Una mica d’història…

AMIC va néixer l’any 1993 a la seu del sindicat Unió General de Treballadors de Catalunya (UGT). La preocupació creixent pel tema de la immigració a principis dels anys noranta, quan Espanya, seguint directrius europees, imposà el sistema de visat als ciutadans provinents de països aliens al grup Schengen, va animar a diverses persones treballadores de la UGT de Catalunya i a ciutadans estrangers col·laboradors de l’organització sindical a constituir una associació dedicada a donar suport social i jurídic en estrangeria.

L’AMIC va obrir la seva primera oficina a la ciutat de Barcelona i actualment compta amb més de 30 punts d’atenció a Catalunya.

AMIC-UGT a la manifestació 2 de maig de 1998
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/2_Manifestación-contra-la-Ley-de-Extranjería_2000.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/3_-I-Congrès-de-la-Immigració-2002_Barcelona.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/6_II-Congrès-de-la-immigració-a-Reus-2.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/4_Recepció-a-usuaris_Seu-AMIC_2003.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/9_III-Congrès-de-la-Immigració_Salt2007.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/17_Exposició-d_AMIC-a-Barcelona_Treballant-com-tu.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/13_Presidents-d_AMIC_Cirilo-Rodríguez_Raquel-Gil-i-Jesús-Husillos-_15-Aniversari-AMIC-4.jpg
//www.associacioamic.cat/wp-content/uploads/2020/10/15_Premi-del-Consell-Municipal-d_Immigració-2016-Amb-l_alcaldessa-Ada-Colau_David-Papiol_President-d_AMIC.jpg

El nostre equip

Apostem per la interculturalitat a la nostra organització, ja que ens aporta un enriquiment constant i ens dona més eines per enfocar la nostra feina des del respecte cap a la diversitat i per empatitzar amb les necessitats de la població immigrada.

Des del punt de vista organitzatiu, l’AMIC s’estructura en cinc nivells: el president, l’equip de Direcció, els serveis centrals (situats a la seu d’AMIC a Barcelona, des d’on es coordinen les accions globals de l’entitat i es dona suport al conjunt de serveis), els serveis de coordinació provincial i territorial (ubicats a la UGT de Tarragona, Girona i Lleida, i a Barcelona a l’oficina d’AMIC al SAIER) i els serveis d’assessoria de la xarxa d’oficines.

Transparència

Balanç 2019