Arriba a Catalunya la campanya de sensibilització #TrabajoLibreDebulos, endegada per la UGT.

En el marc del projecte ‘Por un trabajo digno’, amb el finançament del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions i el cofinançament del Fons Social Europeu, la UGT duu a terme la campanya de sensibilització en l’àmbit laboral #TrabajoLibreDebulos, que té com a objectiu contribuir a contrarrestar informacions falses o tergiversades que es difonen amb rapidesa i fomenten el rebuig vers la immigració i la població de nacionalitat o origen estranger.

Coincidint amb el Dia Internacional del Migrant el proper 18 de desembre, la UGT i l’AMIC-Associació d’Ajuda Mútua a l’Immigrant de la UGT de Catalunya realitzen aquest matí un taller on es presenta un informe que detalla, entre altres dades, que Catalunya és la tercera comunitat autònoma -després de la ciutat autònoma de Melilla i la regió de Múrcia- amb més percentatge de persones estrangeres nacionals de tercers països (no UE) de l’Estat. El 23% de la població estrangera d’arreu de l’Estat es troba a Catalunya. L’edat mitjana de població estrangera a Catalunya és de 34,7 anys davant dels 44,7% de la mitjana estatal.

Entre altres dades, l’informe també permet desmuntar els bulos existents pel que fa a prestacions i serveis públics de la població nascudes a l’estranger. L’informe que presentem destaca que el 89% de les consultes realitzades al Sistema Nacional de Salut només l’11% van ser efectuades per persones nascudes a l’estranger i que del total de titular de rendes mínimes, només el 14% tenen nacionalitat estrangera.

Consulta l’informe clicant aquí.