Vaga General

Recomana el Web d'AMIC als teus AMICS

Comptador de viistes

contador de visitas

MANIFESTACIÓ 1 DE MAIG "PER LA DIGNIFICACIÓ DEL TREBALL DE LA LLAR I DE LES CURES"

dignificaci_del_treball_de_la_llar_i_de_les_cures.jpg

El Grup d'acció per a la ratificació del Conveni 189 de l'OIT, format per Mujeres Pa’lante, Las Libélulas, Mujeres Migrantes Diversas, l’Associació de Dones Marroquines de Catalunya i l’Associació Salvadoreña en Catalunya -entitats de dones immigrades que treballen per la dignificació del treball de la llar i de cura- i els sindicats CCOO i UGT de Catalunya, convoquen a manifestar-se aquest 1 de maig.

Per la dignificació del treball de la llar i de les cures

Per la ratificació del conveni189 de l'OIT

Pel dret a l'atur

Barcelona, 1 de maig de 2018, a les 11:30h

Ronda Sant Pere / Plaça Urquinaona

#Ratificació189

AMIC-UGT DEMANA FLEXIBILITZAR ELS REQUISITS D’ACCÉS A LA REGULARITZACIÓ DE PERSONES “SENSE PAPERS”

foto_ccma_cat.jpj.jpg
Foto: ccma.cat

Des de l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC-UGT), entitat aquest any farà 25 anys de treball en l’àmbit de la immigració, donem el nostre suport a la població migrant tancada a l’escola Massana. Creiem que s’ha de posar damunt de la taula la situació de les persones en situació irregular, la majoria de les quals porten molts anys a Espanya.

Aquestes persones es troben en un cercle viciós d’elevadíssima exclusió social. L’exigència de tenir un contracte de treball d’un any com a mínim a jornada complerta (40h), requisit indispensable per a demanar l’arrelament social (l’únic tràmit que dóna la possibilitat per a regularitzar les persones que ja estan a Espanya) no es correspon amb la realitat del mercat laboral, on qualsevol persona té la dificultat d’obtenir una feina estable.

Demanen:

• Mesures extraordinàries per a regularitzar la situació de les persones en situació administrativa irregular que porten molt de temps al país o han caigut en la irregularitat sobrevinguda. Canviar el requisit d’un contracte de treball d’un any a jornada completa i adaptar-lo a altres modalitats contractuals vigents a l’estat espanyol com és, per exemple la contractació eventual per circumstàncies de producció.
  • Instar al Govern central, a les forces polítiques conjuntament amb els agents socials a debatre sobre aquest tema de forma urgent i donar resposta a una problemàtica que afecta a una part important de la població.
  • Cal trobar una sinergia entre la necessitat de creixement i sostenibilitat de l’actual mercat de treball (marcat per la temporalitat i jornades reduïdes) i el nostre sistema de benestar, i fer aflorar la força de treball que avui es veu obligada a subsistir a l’economia submergida.

Barcelona, 25 d'abril de 2018

Rosana i Manuel Valls
manuel_valls.jpgRosana viu a Barcelona des de l’any 2003. Va arribar des de Mèxic buscant una vida millor. Cada dia, Rosana va a la feina en metro, i de vegades, quan el sol esplendorós il·lumina els carrers de la ciutat, agafa el Bicing. I cada dia, també, de manera religiosa i ritual, va a l’escola a buscar al seu fill, nascut a Barcelona, de pare barceloní de naixement.

Rosana porta dos anys esperant la resolució de la seva sol·licitud de nacionalitat espanyola, i pensa que trigarà un any o dos més. Rosana estima Barcelona, viu Barcelona cada dia, fa una vida completa de barcelonina, complint amb totes les seves obligacions ciutadanes i gaudint i patint la ciutat. Malgrat això, Rosana no podrà votar a les properes eleccions municipals previstes a la primavera de 2019. Ni votar ni pertànyer a cap candidatura electoral. Rosana és legalment “estrangera”, i no hi ha cap acord de reciprocitat entre Mèxic i l’estat espanyol (article 13.2 de la constitució espanyola).

Els mitjans de comunicació anuncien la possibilitat de que l’ex-primer ministre francès Manuel Valls encapçali la llista electoral de Ciutadans al municipi de Barcelona al 2019. Desconeixem la situació jurídica del senyor Manuel Valls, si té nacionalitat espanyola o té residència a Barcelona com a ciutadà francès. El que si sabem és que malgrat haver nascut a Barcelona i tenir arrels catalanes, ha viscut sempre a França i que mai ha agafat el metro o el Bicing a la nostra ciutat per anar a treballar, o que mai es trobarà amb la Rosana o amb ningú altre a les portes de l’escola dels seus fills.

No qüestionem la possibilitat i legitimitat de Manuel Valls de presentar-se a les eleccions municipals de Barcelona. Però sí ens agradaria contrastar la realitat de la Rosana i la del Manuel Valls. Hi ha milers i milers de Rosanes a Barcelona, a Catalunya, a l’estat espanyol.

Cal debatre sobre això.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Resultats 1 - 8 de 336

Taller “situa’t i practica” per a fer servir el català!!! Inscripcions obertes